研究
分野
創造的認知、芸術的創作、科学的発見
研究
業績
  • Schunn, C. D., Crowley, K., & Okada, T. (in press). Cognitive science: Interdisciplinarity now and then. In S. J. Derry & M. A. Gernsbacher (Eds.),
    Problems and promises of interdisciplinary collaboration: Perspectives from cognitive science. Mahwah, NJ: Erlbaum.
  • Schunn, C., Crowley, K., & Okada, T. (2002). What makes collaborations across a distance succeed?: The case of the cognitive science community. In P. Hinds & S. Kiesler, Distributed work (pp. 407-430). Cambridge, MA: MIT Press.
  • Okada, T. & Shimokido, T. (2001).
    The role of hypothesis formation in a community of psychology. In K. Crowley, C. D. Schunn, & T. Okada (Eds.)
    Designing for Science: Implications from everyday, classroom, and professional settings. 445-464. Mahwah, NJ: Erlbaum.
  • 植田一博・岡田猛編 (2000) 協同の知を探る:創造的コラボレーションの認知科学 共立出版 
  • 岡田猛・Crowley, K.(2000). 面白い研究のやり方:発達心理学における二つのアプローチの研究者へのインタビューに基づいて 小嶋秀夫・速水敏彦・本城秀次(編) 人間発達と心理学 35-53.金子書房
  • 岡田猛(1999). 科学における共同研究のプロセス:インタビュー、質問紙調査、および、心理学的実験による検討
  • 岡田猛・田村均・戸田山和久・三輪和久編 
    科学を考える:人工知能からカルチュラル・スタディーズまで14の視点 京都、北大路書房
  • Schunn, C. D., Crowley, K., & Okada, T. (1998). The growth of multidisciplinarity in the Cognitive Science Society. Cognitive Science, 22, 107-130.
  • Okada, T. & Simon, H. A. (1997). Collaborative discovery in a scientific domain. Cognitive Science, 21, 2, 109-146.
  • Miwa, K. & Okada, T. (1996). Effective heuristics for hypothesis testing: An empirical discussion using computer simulation method. Japanese Journal of Artificial Intelligence, 11, 6, 877-887.